مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در این آیین گفت: پاسداشت مقام معلم و قدردانی از زحمات این قشر کار دشواری است زیرا که رسالت مهم تربیت نسل آینده را برعهده دارند.

«ابراهیم فراشیانی» بیان کرد: امسال به مناسبت روز معلم ۱۶ نفر از معلمان، معاونین و عوامل اجرایی مدارس که در سطح کشور و استان حائز رتبه‌های برتر شده اند، تجلیل به عمل آمد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن تشکر از معلمان ساوجی گفت: استان مرکزی در مسائل آموزشی در غرب کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده و از تراز علمی مطلوبی برخوردار است.

«احمد حسینی» بیان کرد: با مجاهدت معلمان شاهد درخشش دانش‌آموزان ساوجی در المپیادهای علمی هستیم و هفته معلم فرصتی برای تقدیر از مقام شامخ معلمان فداکار است.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا خسارات قابل توجهی به حوزه تعلیم و تربیت وارد کرد که امیدواریم با حضوری شدن مدارس این عقب ماندگی جبران شود.

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی، در مقطع فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان و معلمان ساوجی سرآمد بودند چراکه از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها را به طور مستمر برگزار کردند.

حسینی ضمن تاکید بر شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان در مدارس، بیان کرد: تفکر و هم‌اندیشی از عوامل موثر بر ایجاد خلاقیت بوده که باید در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه ساوه نیز در این آیین از تلاش غیورانه معلمان در عرصه تعلیم و تربیت قدردانی کرد و گفت: معلمان باید با عمل خود، تربیت اسلامی دانش آموزان را مدنظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز، آینده‌سازان فردای کشور هستند و مدیریت آینده جامعه برعهده آنهاست و باید علاوه بر فراگیری دروس، در زمینه اخلاقی و دینی نیز جایگاه مطلوبی داشته باشند.