«مینا اسدی»  اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و اهمیت توجه به اصول تغذیه سالم، شعار «تغذیه، کرونا، واکسیناسیون» برای هفته بسیج ملی تغذیه انتخاب شده است.

وی بیان کرد: امسال برنامه‌های متعددی در این هفته پیش‌بینی شده که می‌توان به ارائه آموزش‌ تغذیه‌ای در قالب گروه‌های پنج تا ۲۰ نفره به شهروندان در مراکز سلامت و تجمیعی واکسیناسیون و همچنین تعامل با آموزش و پرورش در خصوص آموزش به کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

مسئول واحد تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: هدف از نامگذاری این هفته، فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی تغذیه سالم در سطح جامعه است.

به گفته اسدی، کنترل وزن و کاهش مصرف نمک و چربی در بهبود شرایط زندگی افراد نقش بسزایی دارد و ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن در جلوگیری از بیماری‌ها نیز موثر است.

وی در ادامه توصیه کرد: افراد باید روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب و سایر مایعات بنوشند زیراکه کم آبی منجر به تضعیف سیستم ایمنی می‌شود.

به گفته مسئول واحد تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه، مصرف روزانه سبزی و میوه‌های فصل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها ضروری است و باید از مصرف، غذاهای چرب و سرخ شده و پرنمک خودداری شود.