فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از اهدای عضو شهید مدافع وطن در این شهرستان به پنج بیمار خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر عیسی‌آبادی اظهار کرد: خانواده سروان شهید “احمد کشوری نیا” که در حین ماموریت تعقیب، مراقبت و درگیری با خودرو قاچاقچیان دچار مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن او را اهدا کردند.

وی بیان کرد: سروان شهید “احمد کشوری نیا” فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه در حین اجرای ماموریت و تعقیب قاچاقچیان در تاریخ هفدهم دیماه جاری در ساوه دچار حادثه شده و با بالگرد به بیمارستان ولیعصر (عج) فراجا تهران منتقل شد.

فرمانده انتظامی ساوه تصریح کرد: به دلیل مرگ مغزی، پس از اقدامات قانونی و رضایت خانواده، پیکر این شهید به یکی از مراکز پیوند اعضا منتقل شد که از این شهید بزرگوار دو کلیه، دو قرنیه و یک کبد برداشته شده و برای پیوند پنج بیمار نیازمند اهدا شده و به آنان زندگی دوباره بخشید. همچنین پانکراس وی برای استخراج سلول‌های بنیادی اهدا شده است.

وی در ادامه گفت: در روز هفدهم دیماه سال جاری سروان”احمد کشوری نیا” فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه در حین ماموریت تعقیب و مراقبت خودرو قاچاقچیان کالا که دارای پلاک سرقتی بوده، بر اثر برخورد عمدی خودرو حاوی کالای قاچاق با خودرو گشت پلیس، به بیرون پرتاب شده و سرش با زمین برخورد کرده و به شدت مجروح می‌شود و راننده خودرو شوتی با سرعت از محل متواری می شود.

او گفت: در نتیجه این حادثه متاسفانه سروان کشوری به علت مرگ مغزی، پس از چند روز به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

سرهنگ عیسی آبادی بیان کرد: در این راستا دو تیم از افسران زبده پلیس آگاهی استان مرکزی، شناسایی و دستگیری عامل این جنایت را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با همکاری پلیس آگاهی استان کردستان با کمترین سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده پلیسی را آغاز کردند و سرانجام با اقدامات اطلاعاتی محل اختفای عامل این جنایت را در شهرستان سنندج شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی همچنین گفت: مراسم تشییع شهید مدافع وطن ساوه روز یکشنبه ۲۵ دیماه از ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان امام(ره) به سمت میدان شهدا برگزار و پیکر پاک این شهید پس از تشییع، به زادگاهش در استان لرستان منتقل خواهد شد.

انتهای پیام