سردار سرتیپ دوم پاسدار عبدالله مبینی شامگاه شنبه ۱۷ دیماه ۱۴۰۱ در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان “حاج قاسم، مرد بحران‌ها” در سالن سلمان ساوجی ساوه اظهار کرد: حاج قاسم یک انسان عادی بود اما با این تفاوت که وقتی فلسفه خلقت خود را درک کرد و در مدار انقلاب و دفاع مقدس قرار گرفت، خیلی برایش سخت بود که در این دنیای فانی زودگذر، مسیری غیر از جهاد، مبارزه و نبرد با ظلم و ستم را انتخاب کند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا فعل خواستن را صرف کردند، افزود: شهدا با صف‌شکنی و مجاهدت، کانون‌های بحران را از بین بردند و برای نظام اسلامی اقتدار و عظمت آفریدند و به برکت خون مطهر شهدا بحران‌های زیادی را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم.

این همرزم شهید سلیمانی با اشاره به اینکه هدف دشمنان از اشغال کشورهای همسایه، ایجاد پایگاه‌های نظامی برای حمله به ایران بوده است، افزود: در چنین شرایطی که دشمن بقای خود را در گرو عملی کردن طرح خود برای انزوای ایران اسلامی می‌دانست امثال شهید سلیمانی در مقابل توطئه آمریکایی‌ها، استراتژی را تدوین کردند مینی بر اینکه نباید آمریکایی‌ها در افغانستان، عراق و دیگر کشورهای همسایه بمانند.

وی افزود: حاج قاسم را اراده و انگیزه با چاشنی اخلاص و معنویت حاج قاسم کرد و چون از خدا ترسید، خدا ترسش را در دل دشمنان انداخت. او بهترین تحلیل و جمع بندی را از انقلاب و معادلات بین‌المللی داشت ولی کمتر صحبت می‌کرد و اهل مصاحبه نبود.

سردار مبینی افزود: شهید سلیمانی با تفکر جهادی هر توطئه ای که دشمنان علیه ایران اسلامی و منطقه عملی کردند را راهبری کرد، او غیر از خدا از هیچ احدی نترسید و اجازه نداد دشمن بخواهد نقشه‌های شوم خود را عملی کند.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی تا آخرین لحظه عمر با برکت خویش با آمریکا و اسراییل جنگید و با اتکا به خداوند متعال توانست گروهک‌هایی نظیر داعش را از بین ببرد و همین روحیه باعث محبوبیتش بین ملت ایران و سایر ملت های آزادیخواه منطقه شد و تشییع میلیونی پیکر مطهر این شهید دلیلی بر این ادعاست.

سردار مبینی با بیان اینکه شهید سلیمانی با فاسق ترین فرد جهان یعنی رییس جمهور آمریکا جنگید و به دستور این فرد فاسق و فاجر به روشی به شهادت رسید که بدنش قطعه قطعه شد، اظهار کرد: دشمن با شهادت شهید سلیمانی تصور کرد که همه چیز تمام می شود اما خون حاج قاسم موج و حرکت جدیدی به راه انداخت و وحشت را در دل دشمنان بیشتر کرد.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر جنگ ترکیبی همه جانبه، سناریوی تحریم اقتصادی فراگیر و جداکردن ملت از حاکمیت را به راه انداخت و با عملیات رسانه ای خواست تا شکست های پی در پی را جبران کند.

وی با تاکید بر اینکه اساس کار استکبار جهانی برقراری امنیت اسرائیل است، گفت: دولتمردان امریکا، انگلیس و … منتخب صهیونیست‌ها بوده و مجبور به حفظ امنیت اسرائیل هستند.

معاون طرح و برنامه نیروی قدس سپاه تصریح کرد: تشکیل جبهه مقاومت منطقه‌ای که توسط حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت موجب شده که استکبار جهانی به دنبال جبران شکست های پی در پی باشد که شهید سلیمانی با تشکیل این جبهه در منطقه برای آنها رقم زد.

وی بیان کرد: رسالت ما در شرایط کنونی تبعیت از سیره حاج قاسم برای ناکامی دشمن است. استمرار راه حاج قاسم استمرار راه انبیا و اولیای الهی است چراکه دستورات دینی ما تاکید بر این دارند که نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید.

وی تاکید کرد: اگر سبک و سیره مدیریتی حاج قاسم را در کشور نهادینه کنیم قطعا بر همه مشکلات پیروز خواهیم شد. الگوی مدیریتی شهید سلیمانی برگرفته از قرآن و اهل بیت علیهما السلام است.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز از این شهرستان به عنوان قطب اقتصاد غیر نفتی کشور یا مزیت صنعتی و کشاورزی یاد کرد که سهم بسزایی در توسعه کشور دارد.

مهدی الیاسی در ادامه به بیان خدمات نظام اسلامی اظهار کرد: در قبل از انقلاب تنها ۱۶ درصد جمعیت ایران به برق دسترسی داشتند اما به برکت نظام اسلامی پوشش کامل خدماتی نظیر آب، گاز و برق در تمامی نقاط کشور صورت گرفته است.

وی به کسب رتبه ۱۶ ایران در حوزه نانو در بین ۵۸ کشور جهان اظهار کرد: یکی از خطوطی که خط مسموم فکری استکبار جهانی و معاندین نظام اسلامی، این روزها به دنبال آن هستند وارونه جلوه دادن دستاوردهای نظام اسلامی و تحریف واقعیت هاست که نتیجه غفلت از جهاد تبیین است. وظیفه آحاد ملت و مسئولان عملی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین و روشنگری در میان مردم با اطلاع رسانی از دستاوردهای نظام اسلامی است.

فرماندار ساوه تاکید کرد: نظام اسلامی در حال پیشرفت و توسعه است و همین رشد فزآینده دستاوردهای انقلاب موجب عصبانیت دشمن شده و براین اساس دست به توطئه افکنی  زده‌اند گرچه ملت ایران با هوشیاری و بصیرت اجازه عملی شدن توطئه ها را نمی‌دهند و صف خود را از اغتشاشگران و آشوبگران جدا کردند.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی،  ایستادگی و مقاومت است، تصریح کرد: ملت ایران با روحیه ایثار و مقاومت در تبعیت از ولی فقیه مسیر پیشرفت را در گام دوم انقلاب شتابان طی خواهند کرد و اجازه نخواهند داد دشمنان بخواهند نقشه‌های خود را عملی کنند.