رضا یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی آتش‌نشانی (NFPA) برای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت شهری باید یک ایستگاه آتش‌نشانی احداث شود و با توجه به جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری شهر ساوه در حال حاضر جای خالی دو ایستگاه دیگر علاوه بر ایستگاه شهرک علوی در این شهر احساس می‌شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث یک ایستگاه آتش نشانی در منطقه امیرکبیر ساوه اظهار کرد: علیرغم بهره‌برداری از ایستگاه جدید آتش نشانی، کمبود در حوزه تعداد ایستگاه و تجهیزات همچنان باقی است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه در حال حاضر با حدود ۱۰۰ نیروی اداری و عملیاتی به شهروندان خدمت رسانی می کند، افزود: آتش نشانان ساوه در چهار ایستگاه آماده پوشش حوادث احتمالی در سطح شهرستان هستند.

یزدی به استهلاک بالای خودروهای آتش‌نشانی به دلایل مختلف اشاره کرد و گفت: به دلیل نیاز بالای آتش نشانی ساوه به تجهیزات و خودرو، خرید تجهیزات ایمنی آتش‌نشانان، از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است.

وی همچنین با اشاره به وجود ساختمان های بلند مرتبه در شهر ساوه گفت: متاسفانه آتش نشانی ساوه نردبان بلند برای امداد و نجات در ساختمان‌های مرتفع ندارد، از این رو تجهیز شهرستان به نردبان بلند برای امدادرسانی در آپارتمان‌های مرتفع نظیر پروژه‌های مسکن مهر شهرک علوی ضروری است.

او گفت: با وجود محدودیت‌هایی که در حوزه امکانات و تجهیزات و نیز نیروی انسانی وجود دارد، متوسط رسیدن آتش نشانان در حوادث داخل شهر کمتر از پنج دقیقه و به طور میانگین بین سه الی چهار دقیقه است که با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهرماه، روز ملی آتش‌نشانی رژه ناوگان موتوری و خودرویی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه با حضور خودروهای سنگین، سبک و ناوگان موتوری این سازمان در سطح شهر با هدف به نمایش گذاشتن سطح آمادگی و توان نیروهای عملیاتی این سازمان برگزار شد.

وی ادامه داد: آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه و جمعی از مدیران شهری در ادامه با حضور برسر قبور مطهر شهدای این شهرستان در امامزاده سید علی اصغر(ع) ضمن غبارروبی و عطرافشانی با شهدا تجدید میثاق و قبور مطهر شهدا را گلباران کردند.

یزدی گفت: برگزاری مسابقات متنوع ورزشی دارت، فوتبال‌دستی، تنیس، شطرنج و طناب کشی و همچنین چالش تخصصی آتش‌نشانان، مانورهای اطفای حریق و صعود وف رود و نیز مانورهای آموزشی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز آتش نشان بوده است.

وی کاشت ۳۰۰ نهال با نام و یاد شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای گمنام، کلنگ زنی بوستان آموزشی تفریحی شهدای آتش نشان در مجاورت دریاچه تفریحی، آغاز فعالیت ایستگاه موقت آتش نشانی واقع در پیاده راه امام خمینی(ره)، رونمایی موتورسیکلت آتش نشان برای هسته مرکزی شهر، آغاز فعالیت خوردوی آموزش پیشگیری و نظارت و بازرسی، راه اندازی تاکسیران آتش نشان، رونمایی از المان ایثار و خدمت و کلنگ زنی ایستگاه شماره ۵ آتش نشانی واقع در پارک فدک را از دیگر برنامه های اجرا شده برای گرامیداشت روز آتش نشان در ساوه عنوان کرد.

یزدی همچنین به برنامه‌های آینده سازمان در راستای رفع مشکلات شهری و سازمانی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی غواصی، صعود و فرود، حمل مصدوم برای ارتقا سطح علمی و مهارتی پرسنل، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارگان‌ها، شرکت‌ها و کارخانجات، مراکز آموزشی درمانی، ارتقا سطح آگاهی شهروندان درخصوص ایمنی ساختمان‌ها در هنگام خرید و تحویل منازل مسکونی و برخورد با متخلفین ساختمانی ناایمن، بازدید مستمر از پاساژها و مراکز تجاری عمومی و اخطار جهت رفع نواقص موجود و پیگیری جهت استخدام و تکمیل پرسنل آتش نشان حداقل ۱۵ نفر  نیروی تخصصی از جمله برنامه‌های آینده سازمان است.

وی گفت: پیگیری جهت رفع نواقص وکمبود تجهیزات تخصصی و تکمیل  تجهیزات انفرادی، پیگیری جهت بروزرسانی و رفع فرسودگی و پوسیدگی خودروهای موجود به علت عمر طولانی، پیگیری جهت خرید خودروهای اطفای حریق و امداد و نجات، پیگیری جهت خرید نردبان ۶۲ متری جهت ساختمان‌های بلند مرتبه و شروع عملیات عمرانی ایستگاه شماره ۵ و راه اندازی آن در سال ۱۴۰۲ از دیگر برنامه‌هاست.