حجت‌الاسلام محمد سبزی عصر روز گذشته، پنجشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۱ در آیین افتتاح بوستان آزادگان شهرک علوی و رونمایی از ۶ دستگاه اتوبوس درون شهری اظهار کرد: آسیب‌ها و خسارت‌هایی که در حوادث اخیر به حوزه خدمات شهری وارد شد نباید نادیده گرفته شود.

وی گفت: نباید به صرف حضور تعداد معدودی در خیابان فکر کنیم که انقلاب ریزش داشته است بلکه باید دید که با وجود فتنه‌گری دشمنان انقلاب رویش‌های زیادی هم داشته است که نمونه آن حضور ۲۲ میلیون نفری در حماسه اربعین و حضور میلیونی دهه نودی‌ها در اجرای سرود سلام فرمانده بوده است.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: اینکه بخواهند عده‌ای با ترقه بازی در خیابان و تخریب بیت‌المال و اموال عمومی به دنبال ساقط کردن نظام اسلامی باشند، کور خوانده‌اند. این افراد و وامانده‌های سیاسی جایگاهی در بین مردم و نظام اسلامی ندارند و باید دستگاه قضائی بدون هیچ مماشاتی با چنین افرادی برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ولی نعمتان نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: جهاد تبیین و بصیرت افزایی موجب خواهد شد تا توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شود. مسئولان علاوه بر ارائه خدمت به مردم باید در حوزه جهاد تبیین نیز نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت با وجود مشکلات اقتصادی خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌دهد، تصریح کرد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری، جذب رشته پزشکی و دانشگاه دولتی، احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه، آبرسانی سهم ساوه از سد کوچری و ده‌ها پروژه در حال اجرا هدیه نظام و دولت به مردم این شهرستان است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تجلیل از ایثارگری و خدمات صادقانه آتش نشانان اظهار کرد: آتش نشانان خدمت صادقانه، خالصانه و ایثارگرانه به شهروندان ارائه می‌دهند و جان خویش را به خطر می اندازند تا جان همنوعان آنها حفظ شود و این مصداق ایثار در راه خداست.

وی همچنین با اشاره به خدماتی که حوزه مدیریت شهری به شهروندان ساوجی ارائه می‌دهد، گفت: نزدیک به دو هزار و پانصد تن قیر با پیگیری شهردار جذب و ۶۶ محله و کوچه آسفالت و یا در حال آسفالت است که این میزان بهسازی معابر و کوچه ها در این مدت کمتر از یکسال بی سابقه بوده است.

حجت‌الاسلام سبزی افزود: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی با اختصاص ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید که تاکنون ۱۲ دستگاه وارد ناوگان شده است، کار بسیار بزرگی است و در حوزه حمل و نقل درون شهری ساوه تحول ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز با اشاره به اینکه انسان در دل خود یک آتش فشان و یک آتش نشان دارد، گفت: توصیه اهل بیت(ع) این است که در مقابل آتش‌فشان‌ها، آتش نشانی درست کنید تا آتش‌فشان را خاموش کند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با تاکید بر اینکه مسئولان از آبروی خود برای خدمت صادقانه به مردم هزینه کنند، افزود: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و ارتقای سرانه فضای سبز مصداق بارز هزینه کرد از آبرو برای ارائه خدمت به مردم است.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه کمیت را فدای کیفیت نکرده و پروژه‌های تعریف شده در حوزه مدیریت شهری باید باکیفیت و کارشناسی شده متناسب با نیاز شهروندان باشد، افزود: کمبود امکانات اطفای حریق در ساختمان‌های مرتفع یکی از مشکلات حوزه مدیریت شهری است.

وی در ادامه با انتقاد از حضور اکثر مسئولان در مراسم افتتاحیه پروژه‌ها تصریح کرد: لزومی ندارد در مراسم افتتاح همه مسئولان حضور داشته باشند بلکه باید بطور نمادین تعدادی به نمایندگی در این مراسم شرکت کنند و مابقی در محل کار خود مشغول خدمت رسانی به مردم بوده و رضایت خدای تعالی و مردم را جلب کنند.

حجت الاسلام رحیمی از مدیران شهرستان خواست تا در مراسم افتتاح پروژه‌ها از جوانان و دانش‌آموزان دعوت کنند که همانا حضور آینده‌سازان کشور در این آئین‌ها و تشریح خدمات و اقدامات نظام اسلامی مصداق جهاد تبیین است.