سرهنگ پاسدار «محسن صادقی»  با اشاره به سالروز عملیات بیت‌المقدس افزود: آزادسازی خرمشهر مظهر استقامت و پایداری ملتی است که با تمام وجود در برابر دشمن تا بن دندان مسلح مقاومت کرد.

وی افزود: اگر به مزار مطهر شهدای شهر و روستاهای اطراف خود سری بزنیم، حتما شهیدی از عملیات بیت المقدس را مشاهده می کنیم که نشان می دهد برای آزادی این بخش از خاک میهن اسلامی چه قهرمانانی جان خود را نثار کردند.

سرهنگ پاسدار صادقی گفت : امروز باید فرهنگ شجاعت و مردانگی شهدا را با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره رشادت های آن مردان خدایی ترویج کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان زرندیه سالروز فتح خرمشهر را یکی از بهترین فرصت ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های جدید جامعه بسیار ضروری است و  باید اهالی جبهه و جنگ با بیان حماسه آفرینی رزمندگان اسلام، هشت سال دفاع مقدس را از تحریف بدخواهان نظام مصون دارند.

وی اظهار داشت: عملیات بیت المقدس تمام معادلات جنگ را بر هم زد و به حق این روز با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی کشور ما ثبت و در تاریخ پر از حماسه ایران اسلامی جاودانه شد.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه بیش از ۳۰ عنوان برنامه در ایام سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد در سطح شهرستان زرندیه برگزار می‌شود، گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، آیین یادواره ۲۶ شهید عملیات بیت المقدس زرندیه، افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در مناطق محروم بخش خرقان، اکران فیلم موقعیت مهدی و رو نمایی از کتاب شهید والامقام غضنفر بابایی از جمله برنامه های شاخص این روز تاریخی است.