دکتر «محمود کریمی» روز یکشنبه در آیین تجلیل از خیر سلامت شهرستان ساوه که در سالن اجتماعات دانشگاه سما برگزار شد، گفت: با همت خیرین سلامت، ۲ مرکز جامع خدمات سلامت سرداران و جراحی زاده با کمترین هزینه دولتی به بهره‌برداری رسیدند.

وی بیان کرد: با همت خیر گرانقدر ساوجی دکتر جراحی زاده، ۲۴ هزار نفر از جمعیت ساوه از خدمات مرکز جامع سلامت جراحی زاده بهره‌مند می‌شوند که این خدمات به صورت پزشک خانواده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان ساوه با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر نیز از خدمات مرکز جامع سلامت سرداران بهره‌مند خواهند شد، گفت: ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌ای در حوزه آموزش‌های پیش از ازدواج، فرزند آوری، خدمات درمانی به سالمندان، کودک و نوجوانان بوده و به ازای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت، هر چهار هزار نفر یک پزشک و هر ۱۰ هزار نفر یک دندانپزشک در این مراکز خدمات ارائه می‌کنند.

کریمی ادامه داد: راه‌اندازی سه طرح محرومیت زدایی با مشارکت خیرین در حوزه سلامت تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شده و امیدواریم با حمایت مسئولان تا پایان دولت، ۱۰ مرکز جامع خدمات سلامت در شهرستان به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: با توجه به استقرار ۴۷ درصد صنایع استان مرکزی در شهرستانهای ساوه و زرندیه، جمعیت در این ۲ شهرستان رو به افزایش است و هر سال حدود یک هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان اضافه می‌شود.

حجت‌الاسلام «محمد سبزی» ادامه داد: روند صعودی افزایش جمعیت نیاز به تامین زیرساخت‌ها و ایجاد مراکز بهداشتی و آموزشی دارد که این مهم تنها با مشارکت خیرین محقق خواهد شد.

وی عنوان کرد: پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان ساوه یکی از پروژه‌های مهم در سفر ریاست جمهوری بوده که امسال ۵۰۰ میلیارد رزال، اعتبار دولتی برای این بیمارستان اختصاص یافته است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست مشارکت از خیرین سلامت در تکمیل پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه گفت: مجلس در زمینه وضع قوانین و تسهیل گری امور نقش داردو حمایت از خیرین به ویژه در حوزه سلامت یکی از اولویت‌های مجلس انقلابی محسوب می‌شود.