«امیررضا یوسفیان» روز شنبه در نشست بررسی وضعیت تولید آسفالت که در سازمان عمران شهرداری ساوه برگزار شد، افزود: سازمان عمران بازوی توانمند شهرداری‌ است که با بهره مندی از بخش های مهمی مانند ۲ کارخانه تولید آسفالت، مجموعه تولید قطعات بتنی و معدن رنگرز، لازم است که امسال بر اساس برنامه کاری و هدفمند نسبت به اجرای طرح ها اقدام شود.

وی افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته در راستای جذب سهمیه قیر دولتی، کارخانه‌های آسفالت و تاسیسات این سازمان باید آماده و پاسخگوی تولید آسفالت با کیفیت باشند تا این حق از شهر گرفته نشود.

شهردار ساوه با تاکید بر لزوم پیگیری جذب اعتبارات بازآفرینی با کوشش مدیران این سازمان، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری معتقد است که حتی یک کیلوگرم قیر از محل یارانه های دولتی حق مردم ساوه است که باید از دولت گرفته شود زیرا در گذشته فرصت های زیادی در این زمینه از دست رفت.

یوسفیان عنوان کرد: مردم، سرمایه‌های اجتماعی نظام جمهوری اسلامی هستند و شهرداری موظف است که به شهروندان خدمات‌رسانی کند و در راستای گره گشایی و حل نواقص و مشکلات گام بردارد.

تولید روزانه ۶۰۰ تن آسفالت در ساوه

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ساوه نیز در این نشست گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای این سازمان، تعمیرات اساسی کارخانه قدیم آسفالت به پایان رسید و اکنون به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

«سام صالحی» ادامه داد: این کارخانه هم اینک در هر ساعت ۶۰ تن و در ۲ شیفت کاری ۶۰۰ تن با در نظر گرفتن کیفیت و ارزیابی زیست محیطی، آسفالت تولید می کند که تلاش می‌شود تولید این مجموعه را به روزانه یک هزار تن برسانیم و نهضت آسفالت را در شهر عملیاتی کنیم.

وی اظهار داشت: همچنین تعمیرات اساسی کارخانه آسفالت جدید شهرداری که سال ۸۸ مورد بهره برداری قرار گرفت، در حال بررسی و در برنامه کاری است تا با بهره گیری از ظرفیت این واحد، بتوانیم اقدامی ماندگار را در این سازمان رقم بزنیم.

در ادامه این نشست آخرین وضعیت تعمیر اساسی کارخانه‌های آسفالت، کیفیت آسفالت تولیدی، کمبود برخی ماشین آلات، پیگیری اخذ سند مالکیت سازمان عمران، وضعیت نیروهای انسانی، موضوع ماده ۸۴ و لزوم پیگیری طرح‌های بازآفرینی برای جذب اعتبارات مورد بررسی قرار گرفت.

شهر ساوه با حدود ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ منطقه شهرداری و ۲۰ سکونتگاه غیررسمی است.