حجت الاسلام جعفر رحیمی ظهر سه‌شنبه در همایش بزرگداشت هفته ملی جمعیت در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه زهرا (ص) با اشاره به ضرورت تقویت ساز و کارهای افزایش جمعیت اظهار کرد: افزایش جمعیت، تصمیم و عمل عاقلانه می‌خواهد و بخش اعظم تصمیمات و مصوبات اشتباه بوده بنابراین ابتدا باید جایگاه انسان در فرهنگ دین خوب تبیین شود و آن زمان است که انسان عالمانه و عارفانه به دنبال فرزند آوری می‌رود.

وی افزود: باید اعتقادات و پیش فرض‌های فکری جامعه اصلاح شود و شعار زندگی بهتر با فرزند کمتر و مؤلفه‌های تشویقی برای فرزند آوری تأثیری نخواهد داشت زیرا لازمه رشد جمعیت اصلاح پیش فرض‌های فکری است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: در جامعه دو ستون مسائل عبادی و مسائل سیاسی وجود دارد و اگر با مسائل عبادی انس نگیریم زندگی بی مفهوم است و در کنار مسائل عبادی باید قوام جامعه که به رشد جمعیت مربوط است را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه قوام یک جامعه به جمعیت آن جامعه است، گفت: جامعه‌ای که جمعیت بخصوص نسل جوان نداشته باشد و از نظر انسانی ضعیف باشد از لحاظ ستون سیاسی ضعیف خواهد بود و در برابر کوچک‌ترین تهدید و توطعه‌ای تسلیم می‌شود.

باید جمعیت جوان، نخبه همراه با رفاه مالی داشته باشیم

وی افزود: این کشور علوی و فاطمی اگر با رشد جمعیت مقاوم باشد ستون سیاسی جامعه را محکم‌تر خواهد کرد اما در کنار بحث جمعیت در صورتی که مردم در رفاه مالی باشند ستون سیاسی جامعه قوی‌تر خواهد بود زیرا پول و جمعیت در کنار هم ستون سیاسی یک کشور را تشکیل می‌دهند بنابراین باید جمعیت جوان، نخبه همراه با رفاه مالی داشته باشیم.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: با تقویت بنیه مالی ستون مربوط به مسائل عبادی نیز قوام خواهد داشت و اگر مسئولین به این آگاهی برسند که مردم ستون هستند حامی مردم خواهند بود و برای تربیت نسل جوان و فرزند آوری تلاش خواهند کرد.

حجت الاسلام رحیمی گفت: سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بحث جمعیت و فرزند آوری از شعار خارج شود و ساز و کارهای منطقی برای اجرایی شدن از سوی مسئولین تبیین و تدوین شود.

وی ادامه داد: کشور علوی ما کشوری غنی و ثروتمند است در صورتی که رانت خواری، اختلاس و زیرمیزی نداشته باشیم، عالمانه و عاقلانه صحبت و عمل کنیم و فرعونی عمل نکنیم نه تنها فرار نسل جوان و نخبه نخواهیم داشت بلکه از لحاظ سیاست نیز در همه حوزه‌ها شجاعانه در عرصه خواهیم بود.