محمود کریمی در همایش بزرگداشت هفته ملی جمعیت با بیان اینکه به هم خوردن تعادل جمعیت تضعیف جایگاه کشور را به همراه خواهد داشت اظهار کرد: کاهش جمعیت تهدیدی برای امنیت کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جمعیت به دلیل جایگاهی که در بحث سیاسی و امنیتی دارد یک مسئله مهم برای همه کشورها بشمار می‌رود و امروز دشمن به این باور رسیده که لازمه تضعیف جایگاه یک کشور از لحاظ سیاسی و امنیتی کنترل جمعیت آن کشور است که متأسفانه امروز در داخل کشور برخی مسئولین و مصوبات با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در مسیر دشمن حرکت می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: لازمه توسعه پایدار، داشتن نیروی جوان است اما کشور در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته به سرعت در حال پیر شدن است و این در حالیست که کشورهای دیگر از ابزارهای تشویقی متخلف برای ازدیاد نسل و جذب جوانان نخبه استفاده می‌کنند.

کریمی با اشاره به افزایش میانگین سن ازدواج گفت: اگر چه بحث سیر نزولی در همه کشورها وجود دارد اما این مسئله در کشور با شیب تندی همراه است و اگر کاهش جمعیت را در جامعه متوقف کنیم می‌توان به داشتن نسل جوان تا سال ۱۴۱۵ امیدوار بود.

وی افزود: میانگین سن ازدواج در کشور ما افزایش یافته و این مسئله علاوه بر کاهش جمعیت، افزایش طلاق را نیز به همراه خواهد داشت و از طرفی افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق را خواهیم داشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: سیاست‌های غلط در بحث تنظیم خانواده، ترویج فرهنگ غرب، فاصله گرفتن از باورهای دینی و مشکلات اقتصادی بخشی از عوامل کاهش جمعیت ایران بوده ولی خوشبختانه شاخص‌های مرگ و میر مادر و کودکان زیر پنج سال و یک سال پایین است و جز ده کشور برتر هستیم.

کریمی گفت: نشاط در جامعه اسلامی، بدون بهره‌مندی از نهاد خانواده سالم و سر زنده امکان ندارد بنابراین باید ساز و کارهایی به کار گرفته شود تا به جای فرار نسل جوان و نخبه شرایط برای افزایش نسل جوان و حتی شرایط برای مهاجر پذیر بودن فراهم کنیم.