«حسین محمدی» در آیین افتتاح مدرسه نیکان کاوه که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان ساوه با دارا بودن ظرفیت صنعتی، در زمینه خیرین صنعتگر جایگاه ویژه‌ای دارد که در امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند؛ در حال حاضر ۱۵ پروژه مدرسه‌سازی در دست اجرا بوده که ۱۲ مورد خیرساز  و سه مورد دولتی است.

وی با اشاره به اینکه امسال هفت پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: شهرستان‌های ساوه، اراک و دلیجان به دلیل مهاجرت پذیری همواره در زمینه فضای آموزشی دچار کمبود است که باید برنامه‌ریزی لازم در این خصوص صورت گیرد.

محمدی ادامه داد: امسال ۴۱ پروژه با ۲۴۲ کلاس درس و زیربنایی بیش از ۳۰ هزار مترمربع هدف ‌گذاری شده که نسبت به آمار سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: میانگین فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در شهرستان ساوه ۴.۵ مترمربع است که نسبت به متوسط استان مرکزی آمار پایین تری دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته از ۲۵ درصد از اعتبارات محرومیت زدایی استان مرکزی به شهرستان ساوه تخصیص یافت که برخی از پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۳۸ فضای آموزشی در ساوه نیازمند استانداردسازی است که تا پایان امسال اجرایی خواهد شد که گامی موثر در راستای تامین رفاه دانش‌آموزان در فضای آموزشی محسوب می‌شود.

در شهرستان ساوه ۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.