«امیررضا یوسفیان» در نشست با اصحاب رسانه شهرستان ساوه اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام شهرداری با اولویت بندی و جذب سرمایه‌گذار در حال پیگیری است؛ عملیات اجرایی ساختمان شهرداری ساوه با اخذ مجوز و انجام مراحل قانونی آغاز شده است.

وی افزود: در خصوص پروژه پردیس سینمایی از طریق سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری فراخوان انجام شد و تمام تلاش این است که هلدینگ‌های بومی فعالیت کنند چراکه بودجه و گردش مالی باید در شهر هزینه شود.

شهردار ساوه ادامه داد: استفاده از کارگران و تکنولوژی بومی به پویایی اقتصاد درون شهری کمک می‌کند و در زمینه پروژه پردیس سینمایی، هلدینگِ بومی یاقوت برنده شد و با قرارداد ۱۴۴ واحد مسکونی این پروژه را آغاز کردند.

یوسفیان تصریح کرد: پروژه پردیس در فازهای مسکونی، تجاری و سینما در حال پیگیری بوده که به همت نماینده ساوه و با قول مساعد وزیر ارشاد، پروژه سینما نیز همراه با فاز مسکونی شروع خواهد شد.

وی گفت: پروژه ساخت استخر بانوان آغاز و با سرعت مناسبی در حال انجام است، کمربندی شهر نیز از جمله طرح‌های نیمه تمام شهری بود که عملیات اجرای آن آغاز شد.

به گفته شهردار ساوه، در زمینه حمل و نقل عمومی در خطوط بیست گانه شهری مشکلاتی وجود دارد که در واپسین روزهای سال گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری تزریق شد که این به معنای افزایش ۲ برابری ظرفیت خدمات رسانی شهر و تحول در این حوزه است و مدت انتظار مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس از ۴۰ دقیقه به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

یوسفیان بیان کرد: از تعطیلات نوروز تاکنون ۴۱۴ تن قیر یارانه‌ای دریافت کردیم، ۶۰۰ تن نیز پیش از این جذب شده بود که در این زمینه حتی از شهر اراک هم جایگاه مطلوب‌تری داریم؛ تلاش می‌کنیم در نخستین فرصت حواشی شهر و ساکنان آن را از معابر خاکی نجات دهیم و عملیات آسفالت را اجرا کنیم در حالی حدود ۲۰ کیلومتر معبر خاکی در سطح شهر داریم.

وی گفت: از یک هزار و ۳۳۲ نفر نیروی انسانی اکنون یک هزار و ۲۷۰ نیرو داریم و ۵۸ نفر تعدیل شدند که اغلب بازنشسته بودند و حقوق آنها که رقم قابل توجهی بود را به امور شهری و خدمات به مردم تخصیص دادیم.

شهردار ساوه با بیان اینکه سیستم شهرداری از نقدی به تعهدی تغییر کرده است، گفت: درآمدهای حاصل از پروانه کسب در ۹ ماه نخست پارسال تنها ۷۸ میلیون تومان بود اما در سه ماه پایانی سال با اتخاذ تدابیر لازم این رقم به ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.