سید«لقمان حسینی»  افزود: یکی از طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر برپایی ایستگاه سلامت و ایمنی مسافران نوروزی بود که خدماتی شامل اطلاع‌رسانی در مورد کرونا، خدمات فرهنگی، ایمنی در سفر و توزیع یک هزار مورد اقلام آموزشی و بهداشتی ارائه شد.

وی بیان کرد: پویش «به رفت» با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی و کاهش حوادث جاده‌ای نیز در تعطیلات نوروز راه‌اندازی شد که نقش به‌سزایی در فرهنگ‌سازی رانندگی داشت.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه، طرح امداد و نجات نوروزی نیز از دیگر اقدامات بود که با همکاری سازمان اورژانس در حوادث ترافیکی اقدامات لازم صورت گرفت و بیش از ۴۳ مصدوم سوانح جاده‌ای خدمات درمانی دریافت کردند.

حسینی افزود: در مدت ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه جاری، ۸۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان توزیع شد و این اقدام تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی بیان کرد: عملیات ۱۷ ساعته رهاسازی فرد سقوط کرده در غار امجک شهرستان تفرش نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط تیم های هلال احمر شهرستان ساوه در تعطیلات نوروز بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه عنوان کرد: ۵۰ نیروی عملیاتی در طرح نوروزی امسال آماده‌باش بودند و به مسافران و شهروندان ساوجی خدمات‌رسانی کردند.