«بهرام صیدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در طرح سلامت نوروزی امسال که از  ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه داشت، در حوزه پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی ساوه ۷۵۱ مورد ماموریت منجر به اعزام آمبولانس دریافت و انجام داد.

وی بیان کرد: از مجموع ماموریت‌ها ۱۱۱ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی بود که از این موارد هم ۷۰ مورد ماموریت های حوادث ترافیک جاده ای را شامل می شد که در محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه و زرندیه انجام شد و در این حوادث جاده ای در مجموع ۲۶۵ مصدوم خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را دریافت کردند و ۲۰۰ تن برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

دبیر طرح سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه افزود: امسال با لغو محدودیت های کرونایی، افزایش میزان مسافرت ها و حوادث ترافیکی قابل پیش بینی بود به همین دلیل اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی ساوه در طرح سلامت نوروزی امسال از تمام ظرفیت نیروهای ستادی و عملیاتی خود استفاده کرد تا مدیریت و ارائه این خدمات به نحو مطلوب صورت گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: ۱۸ پایگاه اورژانس در قالب ۱۹ تیم عملیاتی و یک واحد ارتباطات و هدایت عملیات، خدمات نوروزی را در حوزه پیش بیمارستانی برای همشهریان ارائه دادند.

صیدی تعداد جان باختگان حوادث ترافیکی در جاده‌های شهرستان‌های ساوه و زرندیه را در نوروز امسال در حوزه پیش بیمارستانی ۸ تن بیان کرد.