حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساوه در مصلی امام علی (ع) این شهر، افزود: روز جهانی قدس فقط به قدس و فلسطین اختصاص ندارد بلکه مناسبتی برای مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

وی افزود: این میراث ماندگار، دستاوردهای عظیمی از جمله گسترش نفرت عمومی مردم جهان از اسرائیل و آمریکای جنایتکار و همدردی جهانی با مردم مظلوم فلسطین و تغییر شکل گیری خیزش‌ها و جنبش‌های کشورهای اسلامی و گسترش فرهنگ جهادی و شهادت طلبی در بین جوانان کشورهای اسلامی را در پی داشته است.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان کرد: پاسداشت روز جهانی قدس علاوه بر آنکه بیانگر دفاع ملت ایران از ندای مظلومانه مردم ستمدیده فلسطین است، نشانه حمایت از همه ملت‌های مظلوم و مسلمان است که در اقصی نقاط جهان ندای استکبارستیزی سر داده‌اند و رویکرد ظلم ستیزی مسلمانان را به نمایش می‌گذارد.

خطیب جمعه ساوه با اشاره به اینکه امروز بیش از ۷۰ سال از غصب فلسطین توسط اسرائیل می‌گذرد، افزود: در این ۷۰ سال توسعه طلبی و افزون خواهی رژیم غاصب و جعلی، ضمن اینکه با هیچ منطقی قابل توجیه نیست، حیثیت جامعه بین المللی بویژه سازمان‌های مدعی حقوق بشری و دموکراسی خواهی دنیا را زیر سوال برده است.

وی افزود: تاریخ یهود به خصوص صهیونیسم از عجیب‌ترین و در عین حال پرحادثه ترین دوران جامعه بشری و مملو از حوادث توام با نیرنگ و جنایت است، زیرا یهودیت افراطی همواره خود را ملت برگزیده خداوند قلمداد کرده است.

امام جمعه ساوه در ادامه به نهم اردیبهشت و روز شوراها اشاره کرد و گفت: نهاد شوراها در قانون اساسی پیش بینی شده است و اگر به شکل درست و منطبق با قوانین تحقق پیدا کند، دستاوردهای ارزشمندی برای کشور و ملت به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی می‌توانند با مشورت و همفکری مصوبات مفیدی داشته باشند و طرح‌هایی را تصویب کنند که با اجرای درست برای همگان سودمند باشد.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت:  از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و وسیله تسهیل امور جامعه هستند، از این رو لازم است که با مردم ارتباطی مستقیم و مستمر داشته باشند.

وی با گرامیداشت هفته کارگر و مقام معلم، گفت: در اسلام هیچ چیزی مثل کار ستایش نشده است و باید با سیاست گذاری صحیح، محیط امن و آرامی را برای کارگران ایجاد کنیم و توازن بین حق و حقوق کارگران و کارفرمایان و مردم برقرار باشد.

مردم متدین و روزه دار ساوه همگام با سراسر کشور در آیین راهپیمایی روز جهانی قدس که از میدان مادر تا مصلی امام علی(ع) برگزار شد، حضوری پرشور داشتند.