حجت‌الاسلام «محمد سبزی» روز چهارشنبه در بازدید از سد الغدیر ساوه در جمع خبرنگاران افزود: طرح انتقال آب از سد کوچری یکی از اولویت‌های مهم شهرستان ساوه است که بسیاری از مشکلات حوزه آبی را برطرف خواهد کرد و سهم این شهرستان از خط انتقال ۴۴۰ لیتر بر ثانیه است.

وی بیان کرد: کمبود منابع مالی موجب شده که عملیات اجرایی این طرح چند سال متوقف شود اما با پیگیری‌های صورت گرفته برای تسریع در اجرای خط انتقال آب ساوه مقرر شد تا ادامه عملیات اجرایی این طرح توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و از طریق تهاتر مالی صورت گیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۳۰ کیلومتر از خط انتقال آب لوله گذاری شده و به لحاظ تسریع در اجرای طرح، بازگشایی معبر و لوله‌گذاری از نقطه اتصال سهم آب ساوه به سدکوچری در منطقه دودهک نیز عملیات لوله‌گذاری آغاز شده است.

حجت‌الاسلام سبزی ادامه داد: طول مسیر انتقال آب از ساوه تا دودهک دلیجان ۱۳۱ کیلومتر است که با توجه به تخصیص اعتبار، تاکید وزیر نیرو بر تسریع در اجرای طرح با ورود قرارگاه خاتم الانبیاء عملیات اجرایی خط انتقال سهم آب ساوه از سدکوچری شتاب خواهد گرفت.

وی گفت: حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر بسیار کاهش یافته و پاسخگوی نیاز آب شرب و کشاورزی در این شهرستان نخواهد بود و بروز تنش آبی دور از انتظار نیست که این مهم ضرورت تسریع در اجرای طرح خط انتقال آب از سد کوچری را دو چندان می‌کند.

به گفته نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ساوه با محدودیت منابع آبی مواجه است و موقعیت جغرافیایی خشک و نیمه خشک با دشت‌های بحرانی مشکلات را بیشتر می‌کند بنابراین شهروندان و کشاورزان باید نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب حتی به میزان اندک توجه کنند.