«فرزاد مخلص‌الائمه » روز چهارشنبه در بازدید از سد الغدیر ساوه و افتتاح پل هفت دهنه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمارها امسال میزان بارندگی و ذخایر آبی وضعیت مناسبی نداشته و در فصل بهار بارش تاثیرگذاری در استان مرکزی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از حجم ۲۷۷ میلیون مترمکعبی سد الغدیر، ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌سازی شده که نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری دارد و در خصوص تامین آب کشاورزی باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: از امروز دریچه‌های سد الغدیر با هدف رفع نگرانی تامین آب به روی مزارع و باغات پایین دست سد الغدیر گشوده می‌شود؛ کم‌آبی و تنش‌آبی با اقلیم ایران همراه شده و باید حداکثر سازگاری  در چنین شرایطی در مصارف شرب، کشاورزی و صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای مصرف بهینه آب باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد چراکه بهار امسال بارندگی موثری پیش‌بینی نمی‌شود و باید علاوه بر تامین آب شرب، به مصارف کشاورزی نیز توجه شود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه تامین آب برای مصارف شرب بر تامین نیاز کشاورزی و صنعت اولویت دارد، گفت: برای تامین نیاز آب شرب شهر ساوه نگرانی وجود ندارد و در فصل تابستان بدون هیچ مشکلی نیاز شهروندان ساوجی تامین خواهد شد اما در مصارف کشاورزی محدودیت‌هایی وجود دارد.

استاندار مرکزی افزود: بیش از ۹۰ درصد منابع آبی در حوزه کشاورزی مصرف می شود و صرفه جویی حتی یک درصدی آب در حوزه کشاورزی می‌تواند بحران آب شرب را برطرف کند.

وی گفت: کشاورزان می‌توانند از تسهیلات ویژه سیستم آبیاری نوین استفاده کنند تا میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی با توسعه آبیاری نوین کاهش یابد و این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار مرکزی افزود: طرح خط انتقال سهم آب ساوه از سدکوچری بزرگترین و مهمترین طرح آبرسانی استان است که باید نسبت به تسریع در بهره‌برداری از آن اقدام جدی صورت گیرد.

مخلص الائمه عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته و تاکید وزیر نیرو اعتبار قابل ملاحظه‌ای برای اجرای طرح در نظر گرفته شده که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان اعتبار یک هزار میلیاردی به این طرح تخصیص یابد.

مخلص الائمه در آیین افتتاح پل هفت دهنه گفت: این پل به دلیل سازه ضعیف بر اثر سیلاب سال ۹۸ تخریب شد که با پیگیری حوزه عمرانی و آب منطقه ای استان و همچنین پیمانکاری شرکت ماشین سازی اراک طراحی و با سازه‌ای بسیار قوی به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: این پل از امروز زیر بار ترافیکی می‌رود که متصل کننده شهرستان ساوه به تفرش و راه‌ ارتباطی بیش از ۱۰ روستا در این منطقه است.

استاندار مرکزی در سفر به ساوه به مناسبت هفته کار و کارگر از تعریض جاده دسترسی ساوه به شهر صنعتی کاوه بازدید کرد که این اقدام گامی موثر در راستای سهولت در تردد کارگران محسوب می‌شود.