«حسن صادقی» روز دوشنبه در جمع فعالان خانه کارگر شهرستان ساوه افزود: تکریم کارگران و بازنشستگان باید در اولویت قرار گیرد و مسئولان و نمایندگان جامعه کارگری که در خط مقدم تولید هستند نیز در راستای حفظ حقوق آنها کوشش کنند.

وی بیان کرد: با وجود افزایش حقوق‌ها، ارزیابی‌ها حاکی از عقب ماندگی ۲۷ درصدی دستمزد حوزه کارگران است که این امر در حقوق بازنشستگان نیز تاثیرگذاری زیادی دارد و باید در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد که بلافاصله پس از افزایش حقوق، متناسب سازی نیز اعمال و احکام براساس افزایش حقوق و متناسب سازی صادر شود که امیدواریم این مهم به سرعت محقق شود.

صادقی عنوان کرد: ۲۵ درصد از اعمال متناسب سازی حقوق بازنشستگان از سال ۱۴۰۰ باقی مانده که باید در این زمینه مطالبه گر باشیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور تصریح کرد: در سال جاری حداقل‌بگیران به میزان ۵۷ درصد و سایر سطوح به میزان ۳۸ درصد به اضافه ماهانه ۵۱۵ هزار و ۱۶۵ تومان افزایش مستمری خواهند داشت.

وی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی و ضرورت توسعه تولیدات، کارگران سربازان این میدان مبارزه هستند و مسئولان باید در راستای رفع مشکلات این قشر فداکار گام بردارند.

در شهرستان های ساوه و زرندیه که افزون بر ۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند، بیش از ۷۰ هزار کارگر مشغول به کار هستند.