«غلامرضا حسن‌زاده» شامگاه شنبه در نشست مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت با مسئولان شهرستان ساوه اظهار کرد: اجرای طرح عدالت، تعالی و بهره‌وری در وزارت بهداشت تصویب و ابلاغ شده است و در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی، اعتبار بخشی به دانشگاه‌ها و کسب و کار دانش‌بنیان باید اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها باید جنبه پاسخگویی اجتماعی داشته و برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند این مهم در حالی است که کارآفرینی باید به یکی از رویکردهای اصلی دانشگاه‌ها تبدیل شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کشور عنوان کرد: اقتصاد در آموزش باید در اولویت قرار گیرد و در این راستا اشتغالزایی و ایجاد کسب و کار در بخش‌های مختلف مدنظر است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی هزینه بالایی دارند، گفت: افزوده شدن رشته‌های جدید پزشکی نیاز به فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و ظرفیت جذب نیرو دارد که شهرستان ساوه با توجه به نزدیکی به پایتخت مزیت مطلوبی در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه و حوادث ترافیکی، دانشکده علوم پزشکی باید برنامه‌ریزی کرده و پاسخگوی نیاز شهروندان باشد چراکه در غیر اینصورت از وظیفه اصلی خود دور می‌شود.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز در ادامه گفت: دانشکده علوم پزشکی ساوه ماموریت محور است و رشته‌های دانشگاهی باید در ارتباط با صنعت تعریف شود.

«جلیل کوهپایه زاده» بیان کرد: ساوه از بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی در کشور جایگاه مطلوبی دارد که توجه به ارائه خدمات بهداشتی در مراکز درمانی در اولویت است و باید برای ۱۰ سال آینده برنامه مشخصی داشته باشد.

وی عنوان کرد: کشور باید توسعه اقتصادی و اقتصاد سلامت را گسترش دهد و دانشکده هم باید در این مسیر گام بردارد و وزارت بهداشت نیز از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد تا دانشکده علوم پزشکی ساوه به عنوان دانشکده نسل نو معرفی شود.

به گفته دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، امکان صدور مجوز دانشکده پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد و ساوه جزو اولین دانشکده‌ها برای مازاد رشته پزشکی خواهد بود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: جذب دانشجو در رشته های نانو، هوش مصنوعی، فناوری های نوین، گسترش رشته ها و ایجاد مرکز رشد خصوصی با ارتباط در صنعت را می‌توان در برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی ساوه قرار داد.