به گزارش خبرنگار ایرنا، «عباس تابش» شامگاه چهارشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شهرستان ساوه که در اتاق بازرگانی واقع در شهر صنعتی کاوه برگزار شد، افزود:از تولیدکنندگان انتظار داریم که از افزایش قیمت کالاها اجتناب کنند و اگر واحدی بدون اطلاع نسبت به افزایش ۵۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی اقدام نموده، در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش کالا باید همین امشب اصلاح شود، افزود: افزایش قیمت خودسرانه غیرمنطقی است و از تولیدکنندگان انتظار می‌رود نسبت به افزایش قیمت خودداری کنند.

رئیس حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کشور بیان کرد: چرخ تنظیم بازار کشور از چرخ تولید می گذرد و پیش از تولید کالا باید بازار و مصرف کننده آن مشخص شود و امروز شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که باید بررسی دقیق در قیمت کالاها صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افزایش حقوق و دستمزد با توافق نماینده کارگری و کارفرمایی صورت گرفته و دولت تنها شاهد این تفاهم بوده است بنابراین نباید به بهانه افزایش دستمزد، قیمت کالاها افزایش یابد و پیش از هر گونه تغییر قیمت کالا باید مستندات به صورت کارشناسی بررسی و تصمیم گیری شود.

تابش گفت: به استناد قانون، دولت با هرگونه افزایش قیمت برخورد قانونی خواهد کرد و هرگونه تغییر قیمت پس از ماه مبارک رمضان در جلسه تنظیم بازار به صورت دقیق و کارشناسی بررسی و اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم باید با قیمت تولیدکننده آشنا شوند تا بتوانند به راحتی کالای خود را خریداری کند، برخورداری از شبکه توزیع شفاف حق مصرف‌کننده است و دولت مکلف است که این حق مسلم مصرف کنندگان را تامین کند.