دکتر «مجتبی ذکایی»  عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان‌های ساوه و زرندیه، افزود: اگر چه کوتاهی‌هایی در مسیر ارائه خدمات بهداشتی در این شهرستان وجود دارد اما روزانه بیش از یک هزار خدمت از سوی دانشکده علوم پزشکی ساوه به شهروندان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: براساس آمارهای حوزه سلامت در مدت کمتر از یک سال گذشته، ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در سطح شهرستان تزریق شده که چندین برابر جمعیت شهرستان است و نشان‌دهنده این است که اکثر جمعیت شهرستان حداقل ۲ دُز واکسن را دریافت کردند.

ذکایی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۰۰ هزار تست کرونا نیز انجام شده است، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۶۰ هزار بیمار کرونایی در شهرستان شناسایی شد که ۶۷۰ نفر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: ۹ هزار مورد بازدید از اصناف فعال در شهرستان ساوه از دیگر اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع کرونا بود که در مجموع منجر به تعطیلی ۲۰۰ واحد صنفی شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: در حوزه دهان و دندان ۴۰ درصد افزایش خدمات به ثبت رسیده است که مطلوب ارزیابی می شود و گامی موثر در کسب رضایتمندی شهروندان و تقویت سطح خدمات درمانی محسوب می‌شود.

ذکایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ مرگ مادر باردار در شهرستان گزارش نشد، افزود: میزان فوت نوزادان نیز  در این مدت ۲۵ درصد کاهش یافت و با توجه به تبلیغات و اقدامات انجام شده در حوزه افزایش جمعیت، سال گذشته روند کاهشی موالید و جوانی جمعیت متوقف و افزایش ناچیزی هم داشته است.

وی تصریح کرد: براساس ارزیابی‌ها شهرستان ساوه از نظر تجهیزات پزشکی شرایط بسیار سختی دارد که این مهم باید از سوی اصحاب رسانه و مردم مطالبه گری شود چرا که سلامت و امنیت تا زمانی که از دست نروند، درک نخواهد شد و به همین منظور اهمیت و ضرورت توجه به این موضوعات باید در جامعه تبیین شود.