حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی»  گفت: برای تحقق شعار سال به یک بسیج عمومی در همه توانایی ها، ظرفیت ها و نیروهای موثر نیاز داریم، اقدامات لازم برای استفاده از همه ظرفیت‌های تبلیغی و تبیینی و به عبارتی راه اندازی جهاد تبیین با توجه به اهمیت موضوع و راهکارهای عملی پرداختن به این موضوع وظیفه آحاد جامعه است.

وی بیان کرد: به تصویر کشیدن آثار تقویت تولید ملی در سطح کشور، تبیین تاثیر تولید ملی در حل چالش‌های اقتصادی کشور، تبیین آثار تولید ملی در رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی می تواند کمک شایانی در ایجاد یک بسیج عمومی در تحقق شعار سال نماید.

امام جمعه زرندیه ادامه داد: استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و حوزوی در پرداختن عملی به اقتصاد دانش بنیان از ضرورت های تحقق شعار سال است و در این راستا تعیین و تخصیص اعتبارات و بکارگیری راهکارهای لازم برای اختصاص مشوق های موثر در راستای پرداختن اصحاب صنعت به تولید دانش بنیان مدنظر است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: برقراری ارتباط نزدیک و موثر و ایجاد یک پل اختصاصی بین دانشگاه و صنعت برای همکاری در تحقق آسان و کم هزینه تولید دانش بنیان و همچنین ایجاد یک عزم ملی و رسالت اعتقادی در اهتمام بیشتر مدیران صنعتی کشور به تولید دانش بنیان به عنوان یک وظیفه ملی و انقلابی در راستای تحقق شعار سال باید در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تمام مسئولان کشور باید به دانشگاه و بخش تولید و صنعت کشور در راستای تحقق شعار سال کمک کرده و اصحاب صنعت و مدیران صنعت کشور نیز به عنوان افسران و سرداران جبهه تولید در خط مقدم جبهه تلاش کنند.

به گفته امام جمعه زرندیه، دانشگاه و حوزه به‌عنوان خط دوم جبهه تولید در پشتیبانی از خط مقدم بوده و مسئولان کشوری و لشگری و تمامی قوا باید پشت جبهه تولید را مثل سال‌های دفاع مقدس داشته باشند تا بتوانیم در تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است کمک نماییم.