حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه، افزود: ۱۲ فروردین روز بزرگ، اما مظلوم و قدرناشناخته در میان مناسبت‌های انقلاب اسلامی است که یکی از دلایل آن عدم درک عمیق از اهمیت استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری سلاله پاک پیامبر(ص) که برخاسته از مکتب اسلام ناب است ۲ وجه سلبی و نفی طاغوت که تجلی آن در ۲۲ بهمن ۵۷ است و وجه ایجابی و استقرار نظام دینی که نماد آن ۱۲ فروردین ۵۸ است، دارد و ۲۲ بهمن نماد «لا اله» و ۱۲ فروردین سمبل «الا الله» است که ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی، حرکت از انقلاب مردمی ۲۲ بهمن به سمت ساختارسازی مردمی و مردمی‌سازی ساختار حکومت است.

امام جمعه ساوه با اشاره ماه مبارک رمضان نیز گفت: این ماه شریف فرصتی است که همه ما باید به اصل وجود خود توجه کنیم و خانه دل را آباد و تمیز سازیم و شب های بزرگ قدر بهترین مجال و فرصت برای تزکیه و خودسازی است.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: اگر نکات اخلاقی و دستورات دینی مثل عدالت محوری، وجدان کاری، انضباط اجتماعی، تقوای الهی و خوش خلقی رعایت شود و از بداخلاقی ها مثل کم فروشی، بی عدالتی ها، احتکار و امثالهم پرهیز شود، جامعه  انسانی و آرمانی خواهد شد و بر همین اساس توصیه دین مبین اسلام نیز بر اخلاق مداری است.

امام جمعه ساوه گفت: اخلاق مداری حاکم بر همه مسائل اجتماعی است و با اخلاق مداری و تربیت اجتماعی می‌توان بر مشکلات پیروز شد.