«مهدی الیاسی» گفت:  مجموع تردد ورودی و خروجی از محورهای شهرستان ساوه در فاصله بیست و نهم اسفند تا پایان روز سوم فروردین ۶۷۹ هزار و ۳۱۷ مورد ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش دارد.

وی اظهار داشت: در همین مدت ناوگان حمل و نقل شهرستان ساوه (اتوبوس،مینی بوس و تاکسی)، قریب به سه هزار و ۶۰۰ مسافر را به مقاصد مختلف انتقال دادند.

به گفته وی، با وجود افزایش تردد در جاده‌های این شهرستان از جمله اتوبان‌های ساوه به تهران، همدان و سلفچگان و همچنین محور قدیم ساوه به سمت تهران و همدان اما، شمار حوادث منجر به فوت نیز کاهش یافته است

الیاسی افزود: در مدت مورد اشاره یک فوتی در حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه ثبت شد.

سرپرست فرمانداری ساوه همچنین تامین خودرو برای نیروهای پلیس راه به منظور افزایش گشت نامحسوس برای کاهش تصادفات در جاده‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.

وی ادامه داد: برای آماده شدن زیرساخت ها و مهیا نمودن دستگاههای خدمات رسان قبل از فرا رسیدن نوروز ۶ نشست ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان تشکیل و شرح وظایف هر دستگاه مشخص شد.

الیاسی اظهار داشت: جاده‌های شهرستان ساوه در ایام نوروز به صورت ویژه تحت نظارت پلیس راه و اکیپ های امدادی هلال احمر و اورژانس قرار دارد.

وی تاکید کرد: همه جایگاه پ‌های سوخت شهرستان ساوه بدون مشکل در حال ارایه خدمات به مردم و مهمانان نوروزی هستند.

سرپرست فرمانداری ساوه از ایجاد ۲ نوروزگاه واقع در میادین فلسطین و شهرداری این شهر خبر داد و افزود: از امروز در این اماکن برای مسافران و میهمانان موسیقی زنده اجرا خواهد شد.

الیاسی ادامه داد: برای اسکان مهمانان نوروزی هم علاوه بر مدارس از ظرفیت محوطه بقاع متبرکه مانند امامزاده سید اسحاق، مساجد و آثار تاریخی شهر استفاده می‌شود تا در صورت سرمای هوا، خانواده‌ها بتوانند در این اماکن اقامت داشته باشند.

وی همچنین امنیت شهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این بین نیروی انتظامی با همکاری سپاه پاسداران پای کار هستند و مشکلی تاکنون وجود نداشته است.

سرپرست فرمانداری ساوه با یادآوری ساخت و سازهای غیر مجاز در ایام برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای شهر در ساوه، گفت: با هدف پیشگیری از تکرار این مسائل در ایام نوروز و در اقدامی ابتکاری نسبت به برگزاری رزمایشی با مشارکت تیم های حفاظتی شهرداری، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و ناجا اقدام شده تا از تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود.

الیاسی گفت: در چهار شهر ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه نیز شهرداری‌ها نسبت به آراستگی سیما و منظر شهر با استفاده از نمادهای نوروزی اقدام نموده‌اند.

به گفته او از سوی نیروهای جمعیت هلال احمر ساوه نیز پویش های مرتبط با سفرهای نوروزی راه اندازی شده و سایر نیروهای پلیس و اورژانس هم با تجهیزات کامل در سطح مسیرهای این شهرستان حضوری پررنگ و موثر دارند.

سرپرست فرمانداری ساوه در مورد مشکلی که شهروندان و مهمانان نوروزی برای دریافت پول نقد از خودپرداز بانک ها ایجاد شده، گفت: این مشکل سراسری بود و چک پول های ۱۰۰ هزار تومانی با این دستگاهها همخوانی نداشته و در کنار این مسأله هم برخی از صنوف بخاطر مسائل مالیاتی ترجیح می دهند که با پول نقد معاملات خود را انجام دهند که در مجموع باعث افزایش رویکرد مردم به تامین پول نقد شده بود.