«محمد مهدی اسماعیلی» شامگاه پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران گفت: عدالت فرهنگی شعار بنیادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم بوده و به همین دلیل باید برای جبران مشکلات و کمبودهای زیرساختی اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی بیان کرد: مشکلات زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان زرندیه مورد بررسی گرفت و در گام نخست مقرر شد تا الزامات اولیه شامل تکمیل زیرساخت‌ها، حمایت از موسسات مردمی و فعالان فرهنگی و هنری انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری زرندیه با توجه به نیاز شهرستان تکمیل خواهد شد در حالی که حمایت از موسسات مردمی و فعالان هنری رسانه‌ای از طریق صندوق اعتباری هنر نیز در دستور کار است.

به گفته اسماعیلی، بخشی از مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر در فرصت کوتاه حل خواهد شد که گامی موثر در تقویت و ارتقاء این حوزه محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای حمایت از نشریات و با توجه به فراهم شدن ارز موردنیاز امیدواریم یارانه کاغذ در سال ۱۴۰۱ افزایش یابد.

وی تصریح کرد: افزایش نیروی انسانی مطابق الگو و همچنین افزایش قابل ملاحظه اعتبارات فرهنگی در شهرستانهای استان مرکزی در اولویت قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت: این شهرستان با وجود نزدیکی به پایتخت اما مانند شهرستانهای مرزی با محرومیت مواجه است.

احمد جوانمرد اظهار داشت: امکانات زیرساختی فرهنگ و هنر در این شهرستان بشدت ضعیف است و سالهاست بدلیل کمبود اعتبار معطل تکمیل سالن اداره فرهنگ و ارشاد هستیم.

به گفته او، بودجه فرهنگی اداره ارشاد زرندیه در سال جاری پنج میلیون تومان بود که امکان اجرای برنامه و فعالیت های مرتبط را تضعیف کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه وارد شهرستان ساوه شد و پس از بازدید از پروژه پردیس سینمایی و مجتمع فرهنگی هنری شهرک علوی و نشست با اهالی فرهنگ و هنر راهی شهرستان زرندیه شد.