حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های نماز جمعه ساوه در مصلی امام علی(ع) افزود: مکتب امام خمینی(ره) شامل اندیشه‌ها، دیدگاه‌‏ها، فرامین و سیره عملی حضرت امام(ره) بوده که تنها این موارد منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام اسلامی نشد، بلکه این مکتب دارای مولفه‏‌ها و شاخصه‌هایی است.

وی بیان کرد: با پیروی از شاخص‌های نظام اسلامی، انقلاب در مقابل توطئه‏‌های بیرونی، انحرافات داخلی و فتنه‏ های مشترک عوامل داخلی و خارجی مصون ماند که امروز باید تریبون داران، معلمان و عزیزانی که در شبکه‌های اجتماعی و مجازی فعالیت دارند در دهه مبارک فجر، برکات نظام را برای نسل سوم و چهارم بازگو کنند.

امام جمعه ساوه ادامه داد: دهه فجر به منزله شب‌های قدر انقلاب است و امروز ایران در حوزه جهانی، ابهت پوشالی ابر قدرت‌ها را شکسته و در برابر نمایش قدرت و آرایش ناوهای جنگی آمریکا، صف آرایی می‌کند.

حجت الاسلام رحیمی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران، وحشت را از دل مظلومان به مستکبران منتقل کرده و برای ملت‌های مستضعف آزاده جهان به الگو تبدیل شده است.

به گفته خطیب جمعه ساوه، مردم ایران به ملتی شجاع، جهادگر، شهادت طلب و ایثارگر تبدیل شده‌اند و کشوری که از نظر نظامی، علمی و تحقیقاتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حد بسیار پایین بود، امروز در اوج است.

وی تصریح کرد: امروز ایران در بین ۲۰۰ کشور دنیا رتبه هشتم تولید آهن، رتبه ۱۴ تولید روی، رتبه نخست تولید فیروزه و در دیگر عرصه‌های تولیدی، فناوری نانو جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

رحیمی به دیدار جمعی از تولیدکنندگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: برگزاری این دیدار که بر خلاف بیشتر دیدارهای رهبر انقلاب پس از فراگیری ویروس کرونا به‌صورت حضوری انجام شد، نشان دهنده این پیام روشن و راهبردی بوده که در شرایط فعلی کشور در جنگ اقتصادی همه‌جانبه با دشمنان کینه‌توز و خبیث روبرو است و سنگر تولید و اقتصاد کشور برای دفاع مقدس اقتصادی باید پویا باشد و رهبر معظم انقلاب در این جلسه خطاب به کارآفرینان و تولیدکنندگان فرمودند: «افسران این دفاع مقدس کارآفرینان و مدیران شایسته‌ اقتصادی و رزمندگانش هم کارگران تولید هستند.»

امام جمعه ساوه افزود: رزم غرورآفرین افسران و رزمندگان این نبرد سخت، نقشه دشمنان را برای فروپاشی اقتصاد ملی و قرار دادن مردم در مقابل نظام جمهوری اسلامی با شکست مفتضحانه روبرو کرده است.

وی، از مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی درخواست کرد نسبت به رفاه مردم دغدغه مندانه عمل کنند و اجازه ندهند برخی روال غلط و قوانین دست و پاگیر موجب اذیت و آزار مردم شود.

امام جمعه ساوه به ارتحال جانگداز مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و گفت: عمر با برکت آن عالم عظیم الشان، در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و حمایت از امامین انقلاب سپری شد.