«محمد بخشی» روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی، تعامل و کارگاه آموزشی مسئولان کانون‌های مرکزی خدمت رضوی و سامانه خادمیاری شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین و شازند در بارگاه امامزاده سید اسحاق (ع) ساوه، افزود: توسعه فرهنگ رضوی و  کمک به نیازمندان فلسفه وجودی شبکه خادمیاری رضوی در سراسر کشور و استان مرکزی است.
وی اظهار کرد: کانون‌های خادمیاری محور تجمع آحاد مردم و فرصتی برای انجام مأموریت‌های مشخص شده  در راستای محرومیت‌زدایی است.
به گفته وی، فراهم کردن بستر یاوران رضوی در کنار خادمیاران موجب شده تا ساختار شبکه خادمیاری به سمت توسعه پیش برود و با این ظرفیت بتوان بخشی از نیازهای جامعه هدف را تامین کرد.
بخشی افزود: حضور کاروان‌های «زیرسایه خورشید» در دهه کرامت و رنگ و بو گرفتن نقاط مختلف کشور با حال و هوای امام رضایی بهانه‌ای شد تا شبکه خادمیاران در سراسر کشور تشکیل شود و امروز به یک شجره طیبه‌ای با ظرفیت مردمی تبدیل شده و بازوی پرتوان نهادهای حمایتی محسوب می شوند.
وی بیان کرد: یکی از ابزارهای خدمتی، تشکیل سامانه‌های خادمیاری است که با انسجام بخشی به این ساختار و شبکه در کنار عنایت امام هشتم، بستر فراگیری خدمات دهی فراهم شده است.
بخشی بیان کرد: ساختار تقسیم کار خادمیاران در استان مرکزی تبیین شده است و با برگزاری جلسات هم‌اندیشی به دنبال رونق و قوت فعالیت‌ها هستیم تا با تعامل به فقرا و مناطق محروم خدمات مطلوب ارائه شود.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی افزود: بسیاری از نیازمندان جامعه از هیچ نهاد حمایتی و یا موسسه‌ای کمک دریافت نمی‌کنند و حمایت مادی و معنوی نمی‌شوند و هنر خادمیاران رضوی این است که با حفظ کرامت انسانی و شخصیت آنان با تاسی به سیره اهل بیت (ع) به این افراد خدمات لازم را ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه شبکه خادمیاری با تشکیل ۱۹ کانون تخصصی به دنبال ارائه خدمات تخصصی در حوزه های گوناگون است، افزود: فضایی که با عنایت و به برکت امام رضا (ع) با تشکیل شبکه خادمیاران  به وجود آمده، ثمر بخشی بالایی برای جامعه محرومان دارد.
وی افزود: آشنایی با سامانه و روال فعالیت کانون‌های خدمت رضوی موجب انگیزه بخشی به شبکه خادمیاری خواهد شد و در توسعه فعالیت‌ها اثرگذار خواهد بود.

مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان ساوه نیز گفت: خدمت به عنوان خادمیار در جامعه توفیقی است که باید شکرگزار آن باشیم زیرا بسیاری از افراد آرزوی خدمت لحظه‌ای در حرم امام رضا(ع) را دارند.

رضا طباطبایی گفت: ۱۹ کانون تخصصی در کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان ساوه ارائه دهنده خدمات در حوزه‌های سلامت، بانوان، ایثار و شهادت، جوانان، حقوقی، خبر و فضای مجازی هستند ضمن اینکه ۹ کانون عمومی در مساجد و محلات شهرستان نیز با هدف رسیدگی به مشکلات نیازمندان و فقرزدایی تشکیل شده است.