«احمد حاج امینی» در نشست خبری، افزود: ۷۸ درصد از بودجه تصویب شده شهرداری ساوه عمرانی و ۲۲ درصد مابقی نیز بودجه جاری این نهاد است.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری ساوه پس از نشست های متعدد در مورد مسائل درآمدی و هزینه ای در کمیسیون بودجه شورای شهر و لحاظ کردن پیشنهادات شهرداری مصوب شد که از این رقم ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نقدی (عوارض ساختمان، صدور پروانه و مالیات بر ارزش افزوده) است که نسبت به بودجه امسال ۲۵ درصد رشد دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه اظهار داشت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری ساوه هم به صورت تعهدی و از محل تهاتر املاک شهرداری برای انجام طرح ها محقق می شود.

حاج امینی بیان کرد: در این بخش از بودجه، تهاتر املاک شهرداری مانند شهرک صنوف مزاحم، مجتمع تجاری و اداری قاسم آباد (غیر از پردیس سینمایی) به وسعت چهار هزار مترمربع و پاساژ سید ابورضا توافق و تغییر کاربری های دیگر مدنظر است.

وی ادامه داد: برای مسائل و امور اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که همه امور روابط عمومی، تبلیغات و امور مرتبط را شامل خواهد شد و ۱۲۰ میلیارد ریال از این رقم به طور مستقیم در اختیار سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری ساوه قرار می گیرد که در مقایسه با پارسال حدود ۲۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه توضیح داد: در حوزه عمرانی اولویت سال آینده بر تکمیل طرح های نیمه تمام کمربندی های شرقی و جنوبی است و طرح عمرانی جدیدی آغاز نخواهد شد.

حاج امینی تصریح کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان ۱۱ طبقه شهرداری اختصاص یافته که هرچند این رقم کافی نیست و تکمیل آن به ۲ برابر رقم مذکور نیاز دارد ولی شهرداری ناگزیر به اتمام این طرح است چرا که این مجتمع نه به فروش می رود و نه امکان جمع آوری آن وجود دارد و باید از هدر رفت منابع بیت المال که صرف آن شده، جلوگیری شود.

وی همچنین اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی های ساوه را از دیگر موارد بودجه سال آینده عنوان کرد و گفت: بخشی از این رقم به صورت نقدی و مابقی هم از محل تهاتر املاک تامین می شود.

رئیس شورای شهر ساوه گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه هم برای آسفالت معابر و خیابان های شهر اختصاص یافته که بیشتر به خرید قیر تخصیص می یابد و تامین مصالح و پخش و اجرا هم که شهرداری امکانات آن را دارد در قیمت تمام شده لحاظ می شود و طبق بررسی های انجام شده ۷۰ درصد از معابر شهر نیاز به روکش آسفالت یا حتی ترمیم و بازسازی دارد.

حاج امینی اختصاصی ۲۸۰ میلیارد ریال برای ادامه اجرای طرح اداری تجاری قاسم آباد، یک هزار میلیارد برای تکمیل طرح گردشگری و فرهنگی مسجد تا مسجد و ۱۵۰ میلیارد ریال هم برای تملکات را از دیگر موارد بودجه سال آینده شهر ساوه عنوان کرد.

وی گفت: برای حوزه حمل و نقل عمومی شهر ساوه هم ۸۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که هم برای خرید و هم بازسازی و نگهداری اتوبوس هزینه می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه افزود: برای به روز رسانی امکانات و تجهیزات آتش نشانی با توجه به رشد جمعیت و افزایش ساختمان های بلند مرتبه در سطح شهر هم ۴۰۰ میلیارد ریال در بودجه سال آینده شهرداری اعتبار اختصاص داده شده است.

حاج امینی ادامه داد: برای امور مربوط به نگهداری شهر از قبیل پسماند، فضای سبز، حقوق و مزایای کارگران و سایر امور مرتبط نیز ماهانه ۲۰۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۱۴۰۱ اختصاص یافته است.

وی در مورد همکاری شهرداری با قرارگاه خاتم الانبیا نیز، گفت: مصوبات مربوطه در شورای شهر و کمیته انطباق تایید شده و قراردادی به ارزش ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال  میلیارد تا پایان دوره ششم منعقد می شود.

شهر ساوه دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و ۲ منطقه شهرداری است.