حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» روز چهارشنبه در دیدار با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی ساوه، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: عمل به قرآن و پیروی از دستورات قرآن همواره راهگشاست چنان‌ که یکی از دلایل موفقیت امام خمینی(ره) در دوران انقلاب، تکیه به آیات قرآن کریم بوده است.

وی افزود: قرآن کریم برای انسان‌ سازی نازل شده و دفترچه راهنمای بهشت است لذا باید در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بیش از گذشته تلاش و کوشش کرد.

امام‌ جمعه ساوه ادامه داد: وجود برخی مشکلات در حوزه فرهنگ قرآنی قابل درک است اما مسئولان مربوطه باید در راستای رفع مسائل، قدم‌های مثبت برداشته و این مهم را در اولویت قرار دهند.

رحیمی با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید با برنامه‌ریزی در این حوزه، مشکلات مؤسسات و مربیان قرآنی را مرتفع کنند، عنوان کرد: یکی از راهکارهای ارتقای فعالیت‌های قرآنی، استفاده از ظرفیت خیران در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند اراده‌های قوی است، گفت: ارتباط با خدا و معنویت لذت‌بخش است و باید در ترویج آن با وجود کمبود امکانات کوشا باشیم که یکی از مهمترین وظایف در این حوزه بر عهده خانواده‌هاست.

امام‌ جمعه ساوه ترویج فرهنگ قرآنی را عامل ایجاد خیر و برکات در شهر و کشور دانست و ادامه داد: با توجه به تعدد مؤسسات قرآنی در شهرستان ساوه می‌بایست ضمن تمرکز بر فعالیت در رشته‌های مختلف قرآنی، با به‌کارگیری اساتید مجرب زمینه شکوفایی استعدادها در این بخش فراهم شود.

رحیمی بیان کرد: دشمنان در حوزه رسانه کاری کردند که نسل چهارم و پنجم خدمات انقلاب را درک نمی‌کنند در حالی که تشکیل کارگروه‌های جهادگران تبیین در معرفی خدمات و دستاوردهای انقلاب باید مدنظر باشد.

وی گفت: امروز باید در خط مقدم مبارزه با جنگ رسانه‌ای دشمن، ارزش‌های انقلاب را نمایان کنیم که یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی تربیت حافظان و قاریان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات هرکدام بخشی از فعالیت‌های قرآنی را برعهده گرفته‌اند و در این مسیر باید از موازی کاری خودداری شود.

«حسین محمودی فر» کمبود بودجه را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و عنوان کرد: انتظار می‌رود که سهمی از اعتبارات کارخانجات شهرستان برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شود تا بخش اعظمی از مشکلات این حوزه رفع شود.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان ساوه ۱۱ موسسه قرآنی و ۱۵ خانه قرآن فعالیت دارند که حافظان و قاریان بسیاری را پرورش داده‌اند.

گفتنی است در ادامه این مراسم جمعی از مدیران مؤسسات، حافظان و قاریان شهرستان به بیان مشکلات و مسائل مربوط به این حوزه پرداختند.