«مجتبی ذکایی»  گفت: براساس ارزیابی‌ها در هفته آخر دی، ۱۰ درصد از بستری‌شدگان با علائم احتمالی کرونا را نوزادان زیر سه سال تشکیل دادند و ۲۲ درصد از مجموع بستری‌شدگان کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال بودند.

وی افزود: این آمارها از ابتدای شیوع کرونا بی‌سابقه است و باید مراقبت از نوزادان، کودکان و نوجوانان را تشدید و خانواده‌ها را نیز به مخاطراتی که شیوع کرونا ممکن است برای کودکانشان داشته باشد، آگاه کرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴۶ مورد ابتلای جدید شناسایی و ۱۵ نفر نیز بستری شدند در حالی که در مجموع، ۶۳ بیمار در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند.

ذکایی عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۳ هزار و ۹۷ بیمار در ساوه شناسایی شده که ۶۴۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

وی بیان کرد: سرعت انتشار اُمیکرون چند برابر سویه‌های قبلی‌ است و ابتلا یک نفر در خانواده برابر با مبتلا شدن تمامی اعضای آن خانواده است.

به گفته ذکایی، سویه اُمیکرون با ۲ دُز واکسن قابل پیشگیری نیست بلکه با تزریق دُز سوم ایمنی بدن افزایش می‌یابد و اکنون در سطح شهرستان بیش از ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال به طور کامل واکسینه شدند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ضمن تاکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا، گفت: به منظور پیشگیری از ابتلای کودکان و نوجوانان بالای ۹ سال، مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن به همراه یکی از والدین باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد موارد تست‌های کرونا مثبت هستند، ضرورتی بر انجام تست نبوده و افراد در صورت بروز علائم قرنطینه و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.