حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: انقلاب اسلامی در میانه یک جنگ احزاب ترکیبی با محوریت جنگ رسانه‌ای و نبرد روایت‌ها قرار گرفته و می‌توان گفت تاکنون هیچ‌گاه انقلاب اسلامی تا این حد در محاصره رسانه‌ای و شبهات قرار نداشته است.

خطیب جمعه ساوه به چرایی “جهاد تبیین” و تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: درباره اهمیت جهاد تبیین و تکرار معنادار این تعبیر توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، نکات مختلفی مطرح شده که باید در سطح جامعه تشریح شود.

رحیمی ادامه داد: عظمت انقلاب اسلامی به‌ عنوان یک پدیده بزرگ، موجودیت استکبار را به‌خطر انداخته و انواع شکست‌ها در میادین مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی را نیز به‌ آنها تحمیل کرده لذا به‌ همین علت، جنگ نرم مهمترین راهبرد دشمنان شده است.

وی تصریح کرد: دشمن در حالی که در اوج قدرت رسانه‌ای قرار دارد، از فناوری و محتوا تا کمیت تولید در بالاترین سطح را به‌ میدان آورده است.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: فشارهای اقتصادی و برخی مشکلات، شرایط تبیین در جامعه را سخت‌تر از گذشته کرده که تبیین و روشنگری در شرایط کنونی به‌ مهارت‌های روزآمد و هنرمندی‌های کارآمد بستگی دارد.

خطیب جمعه ساوه با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، شب های قدر نظام اسلامی است که در این ایام، سرنوشت کشور اسلامی به طور کلی دگرگون شده و سرانجام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید، این انقلاب یک پدیده الهی و مبارک بود که جهان استکباری را به لرزه در آورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

حجت الاسلام رحیمی، بزرگداشت ایام الله دهه فجر و برپایی مراسم سالگرد انقلاب اسلامی و شرکت در آن مصداق کامل وحدت و اتحاد مومنان در جامعه اسلامی دانست و دهه فجر را فرصتی طلایی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

امام جمعه ساوه گفت: امروز مستکبران برای حقوق بشر ارزش قائل نیستند و با گذشت بیش از ۶ سال از جنگ، تجاوز و بمباران توسط عربستان سعودی و متحدانش، وضعیت انسانی در یمن فاجعه بار شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر فاجعه انسانی، بسیاری از زیرساخت‌های خصوصی و عمومی از جمله مساجد، بیمارستان‌ها، بنادر، فرودگاه ها، راه‌های اصلی، تاسیسات و مراکز اقتصادی و تجمعات مسکونی اغلب شهرهای یمن هدف حملات ناجوانمردانه هوایی قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل، رهبران تروریست در جهان هستند و با کمال شرم آوری، ضدانقلاب‌های فراری از ایران و منافقین تروریست، صدای عدالت خواهی بلند کرده‌اند.