«مهدی الیاسی» در چهارمین مجمع سلامت که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار داشت: نهادهایی همچون جهاد کشاورزی، دامپزشکی، آموزش و پرورش و محیط زیست باید تکالیف خود در زمینه سلامت جسمی و روحی جامعه انجام داده و استانداردهای لازم در این زمینه را اجرایی کنند.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه که در برنامه هفتم در حال تدوین بوده، موضوع سلامت است و در راستای تامین فاکتورهای سلامت به همت آرمان‌های حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

سرپرست فرمانداری ساوه گفت: با وجود همکاری دستگاه‌های اجرایی و تلاش دانشکده علوم پزشکی، ساوه رتبه ۱۹ در تزریق دز سوم واکسن را کسب کرده و باید به منظور ارتقای این جایگاه و ایمنی جامعه در برابر کرونا آگاه‌سازی جدی صورت گیرد.

الیاسی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های مجمع سلامت باید از ظرفیت خیرین سلامت و صنایع فعال در حوزه سلامت بهره‌گیری مطلوب صورت گیرد زیرا که مشارکت مردم و خیرین در اجتماعی کردن فرآیند سلامت ضروری است.

وی گفت: حفظ سلامت جامعه تنها وظیفه وزارت بهداشت نیست بلکه براساس آمارها ۷۵ درصد این وظیفه برعهده دستگاه‌های اجرایی و تنها ۲۵ درصد وظیفه وزارت بهداشت است.

سبک زندگی مردم سلامت محور شود

امام جمعه ساوه در ادامه این جلسه گفت: دین اسلام دین بهداشت و درمان است و در مورد بیماری‌های جسمی و روحی توصیه‌های بسیاری کرده است.

حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» ادامه داد: سبک زندگی مردم باید سلامت محور باشد و اصول زندگی سالم باید در جامعه تبیین شود.

وی بیان کرد: وظیفه همگانی ماست که با تامین اجتماعی سلامت در ظاهر و باطن با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها مشکلات جامعه حل شود.